ALLERGIATESZTEK
GYORSTESZTEK: HELICOBAKTER SZŰRÉS

ALLERGIA TESZTEK

Mi az allergia?

A népesség mintegy 15-20%-a szenved allergiás megbetegedésben.
Az allergia a szervezet fokozott válaszkészsége a számára idegen anyagokra (ún. allergénekre), amelyekkel légutainkon (virágporszemek vagyis pollenek, házipor atkák, állati szőrök, penészgomba spórák), tápcsatornánkon, bőrünkön keresztül ( fémek, vegyszerek, mosószerek, kozmetikai cikkek) kerülünk érintkezésbe.
Ezt a fokozott reakciót „allergiának” nevezik.

Tünetek

Az allergiás reakciók eredményeként légzőszervi tünetek: tüsszögés, orrvérzés, vízszerű orrfolyás, orrdugulás, torok-és szájpadkaparás,
szemtünetek: szemkönnyezés, szemviszketés, vörös szem,
bőrtünetek: bőrvörösödés, duzzanat, hólyagcsák, viszketés,
bélrendszeri panaszok: görcsös gyomor és hasi fájdalom, hasmenés,
migrén jellegű fejfájás jelentkezhet.

Diagnózis

A kórtörténet és a fizikális vizsgálat után allergia tesztet végzünk.
Az egyik formája az epicután teszt. Ennek során a paciens bőrére speciális ragtapasszal rakjuk fel a mintákat, melyet 24 óra múlva kell eltávolítani, két-három nap múlva leolvasni. Amelyik minta alatt a bőr bepirosodik, viszket, arra a beteg érzékeny. Így lehet vizsgálni a fém, vegyszerek, olaj, kozmetikumok, stb. allergiát ( magyar standard alapsor- 30 minta), ill. a fogászati anyagokra való érzékenységet ( fogászati anyagok alapsor + kiegészítő sor- 23 minta). A speciális fogászati anyagokkal végzett allergológiai tesztelés javasolt a fémötvözet, akrilátok és tömőanyagok alkalmazása előtt, illetve már kialakult bőr és nyálkahártya tünetek fennállása estén.
Másik allergia teszt forma a vérből történő diagnosztizálás. Következő allergosetekkel rendelkezünk: légúti, étel, külső, Basic Screen (Allergén mix).

GYORSTESZTEK: HELICOBACTER TESZT

A tesztek során az ujjbegyből veszünk vért, az eredmény pár perc múlva leolvasható.

Helicobacter szűrés
Acnes tünetek ( rosacea, perioralis dermatitis), krónikus csalánkiütések hátterében gyakran kimutatható  a Helicobacter pylori. Ez a bakterium szerepet játszhat a gyomor- és nyombélfekély kialakulásában is. Pozitivitás esetén antibiotikum kezelés szükséges.